30 Ekim 2008 Perşembe

Yanlızlık Mevsimi

Yazmak helede şu saatlerde hiç aklımda yoktu. Ama bir anda aklıma gelenler sonunda kendimi bu satırları yazmaya zorunlu hissettim. Az önce boş boş internette dolanırken birden Kargo'nun Kalamış Parkı şarkısı geldi. Ardındansa o şarkınında içinde bulunduğu Yanlızlık Mevsimi albümünü hatırladım. Yanlış hatırlamıyorsam 1998 yılında piyasay çıkmıştı.

2001 yılına kadar her hafta en az bir kez dinlerdim o albümü. Grup üyeleri her ne kadar o albüm çıktığında çok karanlık ve depresif bir albüm gibi yorumlarda bulunsada ben o albümü dinlerken hep bir dinginlik içinde oldum. O albümdeki pek çok şarkı belki karamsar bir ambiansa sahip olsada son derece içten ve sakinde bir yapısı vardı albümün.

Tüm şarkıları teker teker yazıp yorumlamayacak kadar unuttum bazı şarkıların adını ama o albümün adının gündeme gelmesinde çok ciddi etkisi olan Arabic Fahişe'den kat be kat güzel şarkılar içeren bir albümdü. Hele o Azizlerin Yanlızlığı İntro ve Outrosu inanılmaz etkileyiciydi.

Sonra çok sevdiğim İstanbul'un farklı yüzlerini anlatan Boğaziçi gibi bence hakketiğinin çok altında bir değere sahip olan şarkıda vardı o albümde. Kalamış Parkı'ndan zaten bahsetmiştim o şarkı klip çekildiği için öne çıksada bence albümde o şarkıdan daha öne çıkan eserler vardı.

Kaderin kör dizaynı yada pastel zarlar gibi çok ilginç ve akıcı sözleri olan şarkılar vardı. Asıl ilginç olanı o albümün üzerinden neredeyse 10 yıl geçmiş ama bu gün hala o albümü andığımda bir şeyler hissediyorum. O albümü ilk dinlediğimde aldığım zevki hatırlıyorum. Tıpkı çok uzun zaman önce yediğiniz ve tadını unutamadığınız, en aç kaldığınız anlarda o tadı hissetiğiniz anlardaki gibi o albümle ilgili herhangibir enstantanede bende o tadı hatırlıyorum.

Kargo'yu o zamana kadar severdim. Ama o albüm ile beraber benim için çok özel bir yerleri oldu. Her ne kadar bir albüm daha çıkarıp sonra çok uzun bir ara verip şimdilerde o tarzlarından çok uzaklaşmış olsalarda onlara kızamıyorum. O kadar güzel bir albüm hediy ettilerki bana bundan sonra ne yapmış olurlarsa olsunlar onlara minnettar olacağım.

Vay be yıllar sonra bir şarkının sözleri aklıma düşünce neler yazdım böyle birden ...

Hiç yorum yok: