26 Haziran 2008 Perşembe

Öyle Hallerden Biri

Bu sefer kendim hakkında yazmak niyetinde değildim. Zaten o nedenden bir süredir yeni bir şeyler yaz(a)madım. Ama geçen sürede anladımki he ne kadar istemesemde kendim hakkımda anlatmam gereken bir şeyler hala varki aklımı kendimdem daha uzaklara açamıyorum.

Hem kendim hakkında yazmak istemeyip hemde bir şeyler karalama isteğimi gerçekleştirmeye çalışmakla geçirdim son bir kaç günü. İşin kötüsü sanırım hakkımda yazmak istememden dolayı o konudada aklıma yazacak bir şey gelmemesiydi.

Daha önceleri doğaçlama yazılar yazmıştım ama bu seferki durumum hiç öyle değil. Hani bazen gözünüzü açıp kapadığınızda ne yazmanız gerektiği açıkça gözükür. Aslında doğaçlama olarak yazdığınıza inandığınız şey bilinçaltınızda zaten düzenlenmiş ve sizin onu kelimelere dökmenizi bekler. Bu tür yazıları yazarken insan sadece yazının düzenine ve konunun bütünlüğüne dikkat etse yeterli oluyor.

Ama şu anda göz kırpmayı geçtim. Gözlerimi bir daha açmayacakmışım gibi yumsamda bir türlü aklımda beni böyle alıp götürecek bir fikir, bir kıvılcım (adına ne derseniz deyin) gelmedi. Bende sonunda belkide yapmam gereken bu durumu yazmaktır diye düşündüm.

Belki problemimi kendime anlatmaya çalışırsam bu halimden kurtulurum diye düşündüm. Şu ana kadar anlatmaya çalıştığımdan anladığınız üzere son bir kaç gündür fikirsel bir tıkanma yaşıyorum. Asıl ilginç olanı aklım tek bir şeye takıldığından yada kafamı kurcalayan bir sorun olduğundan odaklanma sorunu yaşamaktan ziyade; odaklanacak üzerine gidecek hiç bir şey bulamamdan dolayı bir tıkanıklık yaşamam oldu.

İnsan öylesine bir kaç gün geçirince yazacak öylesine bir şey bulamadığından ancak öyle hallerden birindeyim gibi sözde felsefi ama özde ot gibi oldum şu iki üç günde ne yaptığımı yada yapacağımı pek planlamıyorum tarzı bir başlık atıyorum.

Bu arada yazdıkça (daha doğrusu yazarken kendimle hesaplaştıkça) yıl içinde yaşadıklarımdan sonra aklımın yaz tatiline çıktığını düşünmeye başladım. Gerçekten son günlerde yaptıklarıma bakınca böyle akılda kalıcı fazla bir şey yapmadan tamamen hayatın akışına kendimi bırakarak kafamı boşaltmaya çalışıyorum sanırım.

Bunu yenimi anladın be kardeşim diyebilirsiniz ama kontrolü bırkamışsanız sorunun nerede olduğunu nasıl anlayabilirsiniz diyerek sorunuza soruyla yanıt verme gıcıklığında bulunabilirim. Sanırım bunları yazmak kafamın yeniden çalışmasına vesile oldu gibi.

Durumumu analiz edip sorunun kaynağını bulup birde bunu fark etmemin nedenlerini savunabildiğime göre birileri tatilden döndü diyebilirim.

Böylece belki okuyanlar için anlamsız ve öylesine gözüken bir yazı benim için daha anlamlı ve geleceğe yönelik bazı planlalamar yapmama yönelik bir motivasyon kaynağı oldu.

Bunu okuyanlara (tabi eğer varsa :D) verdiğm rahatsızlaktan dolayı özür dilerim. İlerleyen yazılarda bunu mümkün olduğunca telafi etmeye çalışacağımın sözünü veririm.

Hiç yorum yok: