11 Ağustos 2008 Pazartesi

Geç Kalma Hakkında Geç Kalmış Bir Yazı

Kafam inanılmaz dolu aslında yazmak istediklerim çok fazla şey var. Ama şu aralar kafamı toparlayamıyorum. İş bulmam, hayatımda bana en yakın insanlardan olan Ananemi kaybetmem gibi çok fazla olay üzerimde bıraktı. Ama bu konuları hakketikleri kadar kafamda düzenlemeden bu konuları yazmak istemiyorum. Fakat gelin görün ki bu durumda beklemekte konunun kafamda tazeliğini kaybetmesine neden oluyor. Kafamda bazı şeyleri çok fazla tuttuğumda ne yazıkki onları kafamda tutmamın asıl nedenini unutur onu başka nedenlerle aklımda tutmaya başlarım. Buda olaya başladığım noktada yapmama engel olur ki bu konulardada bunun başıma gelmesini istemiyorum.

Bu noktada hem biraz kafamı toparlamak, hem bir şeyler yazabilmek ve hemde yazmaktan konu alacağım bir şeyi ele alayım dedim. İşte bu noktada yukardaki girişi planlarken aklıma gelen konuya geçiş yapayım.

Efendim başlıktanda anlayacağınız gibi konu olarak "geç kalmayı" ele almaya çalışacağım. Hayatta zamanlama yada en azından bazı şeyleri doğru zamanda yapabilmenin önemli olduğuna inanırım. İşte belki bu yüzden bazen kendimi bazı şeyleri yapmak için zorlarım. Ama bunu yapıncada ortaya çıkan iş insanı memnun etmeyebiliyor. Ama hangisini tercih edersin derseniz ben geç kalmamayı seçerim.

Geç kalmak yaptığın şeyleri düzeltmek için zaman tanımaz ayrıca insanın aklında keşke zamanında yapsaydım fikrinin takılı kalmasına sebep olur. Ayrıca etrafındakiler tarafından sürekli her yaptığı işte geç kalan biri olarak tanınmak pekte güzel olmasını isteyeceğiniz bir durum değildir.

Birde tabi bir şeyi fazla kafamda tuttuğumda ona eklediğim yada çıkardığım şeyler yüzünden işin özünü kaçırabilme durumum varki geç kalmakla ilgili en ciddi sorunumda budur. Hayatta özellikle fikirlerin en saf ve en sizi anlatan hali aklınıza ilk düştüğü andır. Bu hali her zaman en doğrusu sayılmaz belki ama benim gibi biri için çoğu zaman işin temeli o andaki fikirdir. Üstüne birşeyler ekleyip onu daha komplike hale getirmek ne yazıkki o fikri her zaman mükemmelleştirmiyor.

Hayatında mükemmellikten ziyade efektifliğe inanan biriyseniz bu noktada fikirlerinizde basit ve sorunlarınızı en çabuk şekilde çözen şeyler olmasını istersiniz. İşte bu nedenle aklınıza gelen fikir sorunu en basite indirgeyip bulduğunuz çözümdür. Yani benim anlayışımda en iyi çözümdür.

İşte geç kalmamak benim için belki biraz bu konular nedeniyle benim için önemli. Bu konu hakkında aha çok şey yazabilirim ama kafamı bu aralar toplayamıyorum. Zaten bu yazıyıda tamamen ani gelen bir refleks/ilham ile yazdım. Muhtemelen normal zamanımda yazsam bu nedir böyle derdim bu nedenle okuyacak olanlardan şimdiden özür diler. İlerde kafamda fazla tutup üzerine çok kafa yormamaya çalıştığım şeyleri yazmak için elimden geleni yapacağım konusunda söz veriyorum.

Hiç yorum yok: