29 Nisan 2008 Salı

Vurulmak

İnsanlar hayatları boyunca bazı şeyleri kolay unutamazlar. Başlarına gelen şeyden ziyade ilk anda gördükleri adını koymanın mümkün olamayacağı türden unutulmaz olaylardan bahsediyorum. İşte o anlarda olan durumu vurulmak denir. Ben bu deyime bayılıyorum. Neden seviyorum derseniz, işte buna çok güzel bir cevabım var.

Vurulduğun o ilk an vardır ya işte o ilk anda hissetikleri insanın hayatı boyunca başka bir durumda hissedemeyeceği bir durumdur. Ha bu arada insan sadece başka bir insana vurulmaz bazen çok istediği bir şeye yada çok güzel bir eserede rahatlıkla vurulabilir. Her neyse dediğim gibi asıl bahsetmek istediğim şey neye vurulurdan ziyade vurulmak nedir o duygunun insanda hissettirdikleri nelerdir gibi konulardan bahsetmeyi amaçlıyorum.

Lafı bu kadar dolandırdıktan sadede ufak ufak gelmenin vakti geldi. Hayatta güzel olarak nitelendirilebilecek pek çok olayda bir süpriz unsuru vardır. Sanırım beklenmeyen bir şeyin olması insanda bir mutluluk patlamasına neden oluyor. Önceden hazırlıksız olarak yakalandığın o anda karşına çıkan şey seni senden alır. Allahım bu ne dersin. Bir anda uğraştığın başka bir şey varsa o önemini yitirir gider. Çünkü karşında kelimelerle ifade edemeyeceğin çok başka bir şey vardır. Öyle anlar biz faniler için büyülüdür. Zamandan boyuttan soyutlanırsın, her şey her yer silinir bir tek o ve sen varsındır (burdaki o sadece bir insan olmaz bunu tekrar belirtme gereği hissediyorum)

Bazı insanlar bu konuda çok şanslıdır, bazıları ise bu tür durumları ile hayatlarında o kadar az karşılaşır ki o an geldiğinde ne olduğunu bile anlayamazlar. Ben ise bu konularda pek bahtsız sayılmadığıma inanıyorum. Yada çok farklı şeylerden gördüğüm anda etkilenme derecesinde maymun iştahlı biriyim. Yinede her seferinde bu duyguyu hissettiğimde kendimi çok çok özel hissederim. Bu durumda olay konusunda tecrübe ile bir doyuma ulaşılmıyor. En azından bende böyle bir durum yok çok şükür.

Peki ya bu duyguyu paylaşmak gerekir mi derseniz. Ben bu konuda biraz bencilim sanıyorum. Öyle bir durumda bu duyguyu mümkün olduğunca kendime saklıyorum. Fakat bu duygular paylaştıkça artan değerler. Ne yazıkki bu konularda ben o olgunluğu gösteremiyorum.

Neyse daha bir çok şey yazmak isterdim ama görüyorum ki bu dediklerim üstüne ne desem dönüp dolaşıp aynı yere gelecek gibi duruyorum. O nedenle herkese böyle güzel duygular yaşayabilmesi dileğiyle mevzuyu burda bağlamayı uygun görüyorum.

Hiç yorum yok: