31 Ocak 2009 Cumartesi

Karmaşa

Her şeyi geçtim bir haftadır yazı yazmamış olmam beni oldukça şaşırttı açıkçası. Fakat bu duruma neden olan şeyler hakkında kafamda bir şeyler oluştu. En son yazdığım notlarda hayatımın çok tuhaf bir hal aldığından bahsetmiş ve hatta daha sonra bunun hakkında bir şeyler yazmam gerektiğini eklemiştim. Ehh aradan geçen bir haftada fark ettimki bu durum aynen devam ediyor o zaman bu konuya eğilmek en mantılıksı olacak.

Bu düşünce ve anlayış sayfanın başına geçtim. Ama şu kafamdaki kendimle ilgili karmaşada o kadar kaybolmuşumki neyi, nasıl ve ne sırada anlatacağım konusunda kafamda net bir plan yok. Sanırım en iyisi aklıma geldikleri sıra ile hepsini ortaya koymak olacak.

Bahsedilmesi gereken en önemli konu sanırım eski yaşam tarzım ile yenisi arasında kalmam olacak. Eskiden doğru dürüst ilgilenmem gereken şeyler olmadığından hobilerime çok daha fazla hatta neredeyse tüm zamanımı ayırabiliyordum. Bu sayede günlerim dizilerle, filmlerle ve dergilerle geçiyordu. Bir anda bu durumdan hafta içi hergün yoğun tempo ile günün önemli bir kısmını az önce saydığım etkinliklerden uzak geçirince ilk önceleri o günlerimi özledim.

Bu özlemden dolayı haftasonları en azından o günleri anma adına kendimi filme diziye vereyim dedim. Ama farkettimki kalan tek boş günlerinide bu etkinliklere verince gezmek tozmak, kafa dağıtmak ve hava almak için yapılacak aktivitelere hiç zaman ayıramıyorum.

Bu durumda ben bu iki farklı durumu dönüşümlü olarak yapsam nasıl olur diye düşündüm. Ama bu seferde tatilde istediklerimi yapmak için tuhaf bir koşturmacanın içinde buldum kendimi. Aman bu haftasonu gezeyim ama gidecek havada değilim diye düşünme şansı vermemeye çalıştım kendimi. Ehhh buda sonuç olarak üzerimde gereksiz bir baskı oluşturdu.

Neyse bare oluruna bırakayım haftasonu gelince canım ne istersen onu yapayım dedim. Fakat bu seferde böyle plansız ve hazırlıksız kısıtlı tatil zamanı gelip çatınca yapacak bir şey bulamayıp ortada kala kaldım. Tüm bu denemeler sonucunda ise kendimi başladığımdan daha geride bir noktadaymışım gibi hissediyorum.

Hala kafamda evirip çevirmeme rağmen uygun formülü bulamadım. Ama ne olusa olsun denemelerim içinde en bana uygun olan ve aklıma yatanı haftasonunu doğaçlama geçirmek oldu. Bunu yaparkende eğer yapacak bir şey bulamazsam vakit geçirmemi sağlayacak bir b planı ile durumu sağlama alabilirim diye düşünüyorum.

Bu b planıda bu aralar bol bol stokladığım bilgisayar oyunlarını yeri geldiğinde kullanmak ve hiç bir şey yapmak istemediğim anlarımda sıkılmadan vakit geçirebilmeyi garantilemeyi planlıyorum. Tabi bu planında sakat bir yönü yok değil. Zaten haftaiçi akşam saatlerindede kafa dağıtmak için bunu yaptığımdan haftasonunuda böyle geçirince onca zamanı boşa harcamışım gibi hissedeceğim.

Sonuç olarak. Gezmek istediğim yerler, izlemek istediğim filmler ve oynamak istediğim oyunlar var. Bunların hangisini daha çok yapmak siteyeceğim konusunda her zaman net bir kararım yok. Ayrıca bunları yapabilmek içinde çok kısıtlı zamanım var. İşin kötüsü eğer o kısıtlı zamanı kötü kullandığımda da kendimi çok daha yorgun ve dinlenmeye muhtaç hissediyorum.

Ehh birde benim gibi hayatını planlayarak yaşamayı sevmeyen birinin çaresiz bir şekilde zaman yönetimi yapmaya çalışmasıda nasıl tuhaf, nasıl trajikomik bir şeyler oluyor siz düşünün. Ama yinede minimal planlama bol bol doğaçlama ile sonunda ortaya beni memnun edecek bir şeyler çıkaracağımı umut ediyorum.

Hiç yorum yok: